We build. You grow.

Get best community software here

Start a social network, a fan-site, an education project with oxwall - free opensource community software

Newletter externe - MailJet Newsletter | Forum

Céline
Céline Apr 16 '20
Bonjour, 


Si l'on utilise des services de newsletter externe, à quoi cela sert-il d'acheter votre plugin ? 

ArtMedia
ArtMedia Apr 16 '20
if your oxwall site send many emails, eg 1000 per day, then domain can be added to spam, so better using external sites to send newsletter when you have many users
Céline
Céline Apr 16 '20
Vous dîtes qu'il faut utiliser des sites externes pour envoyer des newsletter. Mais pour ça, faut-il acheter votre plugin ?


Par exemple, chez Mailjet, ils donnent un code qu'on met sur le site. Donc, je ne comprends pas très bien votre plugin. 

ArtMedia
ArtMedia Apr 20 '20

when you using mass mailing function, then my plugin disable default oxwall mailing function (newsletter dont be send from your server, so your server dont be recognise as spammer) and send emails using external mailjet server.


this code from mailjet to paste on site only register user emails, which sign in on newsletter, my plugin use emails all users from oxwall site

Céline
Céline Apr 21 '20
Bonjour, 


D'accord, si j'ai bien compris, lorsque j'envoie un e-mail de masse, chaque utilisateur qui reçoit cet e-mail, c'est comme si c'était lui-même qui était envoyé l'email? 


C'est son adresse qui envoie le message et non celui de mon site? 


2 / Mais si je m'inscris chez un prestataire externe pour envoyer mes emails de masse,


C'est bien l'adresse email de ce prestataire qui va envoyer les emails de masse non? 



ArtMedia
ArtMedia Apr 27 '20
you using oxwall mass mailing on panel admin to send emails, but mails are sended from externall mailjet servers, so your server dont be marked as spammer when you send many emails daily
You do not have permission to reply this topic