We build. You grow.

Get best community software here

Start a social network, a fan-site, an education project with oxwall - free opensource community software

supprimer le compte - Delete Account | Forum

Céline
Céline Apr 17 '20
Bonjour, 


Je veux acheter votre plugin mais je dois vous poser des questions . 

Votre plugin affiche t-il le nombre total des profils supprimé ? 

Peut-on voir les profils supprimés date par date ? 



ArtMedia
ArtMedia Apr 20 '20

again, plugin only allow delay user profile deletion, when user click delete button on edit profile page


plugin dont storing how many plugin was deleted and dont storing which users was deleted, this data are deleted from database, if you want store deleted usernames than this could violate GDPR, because user request profile deletetion and username is unique data via GDPR

Céline
Céline Apr 21 '20
Bonjour, 


Merci, vous êtes quelqu'un d'honnête avec le RGPD. 

Mais si la personne demande à supprimer son compte, je vais par exemple paramétrer: 

- 30 jours

- 60 jours 

- 90 jours 


Ainsi, si la personne qui demande à supprimer son compte ne se connecte pas pendant 30 jours, son compte est automatiquement supprimé? 


Mais dès qu'elle se reconnaît, la suppression s'annule? 


Mais si la suppression s'annule, il va donc falloir le savoir faire à la personne et lui demander de faire une nouvelle demande. Vous devez rajouter cela dans ce plugin. 

ArtMedia
ArtMedia Apr 27 '20

if you set 30 days and user click "Delete profile", then if user dont log on site within this 30 days, after 30 days profile will be deleted, if he logged within 30 days, then profile dont be deleted


user have information about canceling deletion when want delete account

https://developers.oxwall.com/ow_userfiles/plugins/store/images/item_fullsize_1494_12604_1512666709.jpg

You do not have permission to reply this topic